fredag, april 05, 2013

Lugnet är över

Inget samtal på onsdagmorgon heller, så jag fick min behandling som planerat.Det innebar att jag missade yogan den här veckan, tiderna krockade. Framöver ska jag försöka att få behandling vid 13.00 tiden för då hinner jag med både och.
Lite lagom kortisonspeedad efter fec'en så bestämde jag mig för att stanna till i Gränby C och titta lite i affärer. Ja, jag tittade faktiskt mest, men kom hem med ett par nya gröna jeans. Jättefina.
Kvällen spenderade jag hemma på soffan, eftersom inte S och barnen var hemma så blev det väldigt, väääääldigt lugnt och skönt om jag ska vara riktigt ärlig.

Torsdagen blev också lugn, var hemma och drog nytta av att forfarande vara lite speedad på kortison, jag sprang runt här hemma och plockade och fixade. På eftermiddagen så kom Malin förbi med sin lille Philip på fika. Vi satt i solskenet i uterummet och drack kaffe, åt fikabröd och sprang efter en trött Philip samtidigt som vi lyckades klämma in lite skvaller och sånt.

Sen var det helt plötsligt fredag, och mitt på dagen begav jag mig mot Arlanda för att hämta upp min kära familj som har varit i England sedan i söndags för att hälsa på farmor och farfar. Det blev full fart i huset på en gång. De har saknat mig och jag har självklart saknat dem också, men det går inte att sticka under stol med att det har varit skönt att bara ha sig själv att bry sig om ibland....

2 kommentarer:

  1. Lite lugn behöver man emellan varven och att längta lite efter varandra är härligt. Själv ska jag åka till Mösseberg i 12 dagar och kommer då att få längta efter min familj samtidigt som jag ska njuta av lite fokus på mig själv. Stor kram till dig Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter härligt med 12 dgr på Mösseberg! Du gör helt rätt som fokuserar på dig själv och samlar ny energi, då är det lättare att vara en "bra" mamma när man kommer hem!
      Stor kram

      Radera